Filmy kościół, morderstwo, sztuka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje kościół, morderstwo, sztuka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Akcja Angielskiego pacjenta rozgrywa się we Włoszech podczas ostatnich dni II wojny światowej. Tytułowy „angielski pacjent” to ranny mający poparzoną skórę, cierpiący na amnezję. Opiekuje się nim siostra Hana (Juliette Binoche), która w pewnym momencie przenosi się z rannym do starego opactwa i tworzy szpital polowy. Wkrótce potem zjawi się tam też tajemniczy przybysz o imieniu Caravaggio, a także bardzo przystojny wojskowy, ekspert od rozbrajania bomb. Jednocześnie „angielski pacjent” zaczyna sobie przypominać wydarzenia ze swojej przeszłości…
Da Vinci widzi i przewiduje rzeczy, których inni nie dostrzegają. Jednak jego prawdziwym powołaniem jest odkrycie tajemnic wszechświata. Młody geniusz poszukuje Księgi Liści, mistycznego kompendium tajnej, zakazanej wiedzy, która według legendy opisuje sekrety naszego istnienia. Aby posiąść tę wiedzę i wyzwolić ludzkość, Leonardo będzie w stanie zaryzykować wszystko, co ma i stawić czoło potędze Watykanu. Pasja, ambicja i niebezpieczeństwo to dopiero początek tej historii. W swoich poszukiwaniach prawdy Leonardo trafi do rzekomo nawiedzonego miasta, stanie oko w oko ze środkowoeuropejskim władcą i szaleńcem – Władem Drakulą i włamie się do Tajnego Archiwum Watykańskiego. Żeby bronić Florencji, stworzy broń masowego rażenia. Będzie jednak zmuszony ponieść konsekwencje swoich czynów. Za chaos, który wywoła dla dobra ludzkości, przyjdzie mu zapłacić wysoką cenę.
Historyczne tło filmu stanowi XV-wieczna Rosja widziana oczyma pielgrzymującego mnicha Rublowa. Jest to czas wewnętrznego rozbicia państwa rosyjskiego i konfliktów pomiędzy Wielkimi Księciami. Jednak nie to stanowi główny temat filmu, którego wymowa jest głęboko filozoficzna. Na przykładzie wielkiego rosyjskiego twórcy ikon – Andrzeja Rublowa, reżyser rozpatruje odwieczny konflikt pomiędzy artystą a władzą…


Michele-Angelo Merisi (Riccardo Scamarcio), lepiej znany jako Caravaggio, jest genialnym malarzem. Jest także buntownikiem przeciwko regułom Kościoła. Przepisy te określają w szczególności, w jaki sposób tematy religijne powinny być przedstawiane w sztuce. Kiedy papież Paweł V (Maurizio Donadoni) dowiaduje się, że malarz używa prostytutek, złodziei i włóczęgów jako modeli do swoich obrazów, zleca swoim tajnym służbom przeprowadzenie badań. Wyniki będą kluczowe dla ułaskawienia Caravaggia – zabiegał o to po tym, jak został skazany na śmierć za zamordowanie rywala. Śledztwo prowadzi badacz znany jako Ombra (Louis Garrel). Odkrywa wady i sprzeczne cnoty artysty i w ten sposób trzyma w swoich rękach życie lub śmierć artysty.
W październiku 1998 roku w miasteczku Laramie, w Wyoming, dwóch młodych ludzi śmiertelnie pobiło geja. Wkrótce po tym reżyser Moises Kaufman i członkowie nowojorskiego Tectonic Theater pojechali do Laramie. Aktorzy przeprowadzili ponad 200 wywiadów z mieszkańcami miasta.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…