Filmy zdrada, alegoria

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje zdrada, alegoria. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Kult

4,9
Szeryf Edward Malus (Nicolas Cage) ma za sobą traumatyczne przeżycia, o których bardzo chce zapomnieć. Kiedyś niechcący przyczynił się do śmierci małej dziewczynki. Być może los pozwoli mu jednak odkupić swoje winy. Pewnego dnia pojawia się w jego życiu była dziewczyna, prosząc o pomoc w odnalezieniu córki, która zaginęła w tajemniczych okolicznościach. Śledztwo prowadzi Malusa na niewielką wyspę. Początkowo jej mieszkańcy odnoszą się do niego z chłodną rezerwą, później z jawną i rosnącą wrogością. Policjant wkrótce odkrywa, że na wyspie odbywają się dziwne i przerażające okultystyczne seanse, a ich uczestnicy oddają cześć pogańskim bóstwom. Powoli oplata go sieć wiekowych obrzędów i zabójczych kłamstw. Czyżby dziewczynka została poświęcona jednemu z bożków w ofierze?

Avatar

7,8
Avatar przenosi nas do niesamowitego świata Pandory, gdzie mężczyzna wyrusza w epicką podróż pełną przygód i miłości, ostatecznie walcząc o ocalenie wyjątkowego miejsca, które zaczął nazywać domem. James Cameron, reżyser nagrodzonego wieloma Oscarami® filmu Titanic, dostarcza widzom wciągających wrażeń filmowych, w których rewolucyjna technologia spotyka się z ujmującymi postaciami w ponadczasowej, pełnej emocji opowieści. Zawarte efekty świetlne mogą mieć wpływ na światłoczułych widzów.

X-Men 2

7,4
X-Men są następnym ogniwem ewolucji. Każde z nich przyszło na świat w wyniku niepowtarzalnej mutacji genetycznej, a los obdarzył ich niezwykłymi mocami. Otacza ich powszechna nienawiść i uprzedzenia. Społeczeństwo nie chce zaakceptować ich odmienności, boi się ich i skazuje na życie w odosobnieniu. Profesor Charles Xavier, najpotężniejszy telepata na świecie, założył szkołę, gdzie ”mutanci” uczą się wykorzystywać swoje moce dla dobra całej ludzkości - ludzkości, która nie chce uznać ich prawa do życia i samostanowienia.


Dystrykt 9

7,5
8,0
Przedstawiciele pozaziemskiej cywilizacji przybyli 28 lat temu na Ziemię. Bez precyzyjnego planu jak zorganizować życie uchodźców, ludzie odizolowali ich w dystrykcie 9. – zamkniętej dzielnicy Johannesburga. Powołana do jej nadzoru specjalna firma Multi-National United nie dba jednak o godziwe warunki dla przybyszy. Prawdziwym celem korporacji są badania nad odebraną im niezwykłą bronią. Do jej obsługi potrzebne jest jednak DNA obcych. Konflikt między gospodarzami a emigrantami wybucha, kiedy pracownik MNU Wikus van der Merwe (Sharlto Copley) przypadkowo zarażony nieznanym wirusem zmienia swój kod genetyczny. Rozpoczyna się polowanie na nową istotę, której DNA pozwoliłoby ludzkości odkryć tajemnice supernowoczesnych, kosmicznych technologii. Napiętnowany i odrzucony mutant podzieli dwa światy. Kto w dystrykcie 9. okaże się jego sprzymierzeńcem a kto wrogiem?
Sam Flynn to 27-letni maniak technologii, który poszukuje zaginionego ojca. W końcu trafia do świata dzikich programów i zabójczych gier, gdzie jego ojciec żył przez 25 lat. Ojciec z synem odbywają podróż, przez niesamowitą, wirtualną krainą, który będzie nie tylko trudna, ale i śmiertelnie niebezpieczna.

Elizjum

6,5
6,3
Rok 2154, dwie grupy społeczeństwa. Wybrańcy żyją w luksusie, zaś pozostali - na zdewastowanej planecie. Mieszkaniec Max postanawia podjąć walkę w tej sprawie.

Ludzkie dzieci

7,1
7,7
Jest rok 2027. Kiedy umiera ostatnie narodzone 19 lat temu dziecko, ludzie tracą wiarę, że ludzki gatunek przetrwa. Adaptacja powieści Phyllis Dorothy James.
Podczas jednego z wystawnych bali, Pan Neville - młody rysownik, zgadza się podpisać kontrakt z Panią Herbert na namalowanie posiadłości jej męża. Ma na to dwanaście dni, ponieważ w tym czasie, pan domu wyjeżdża do Southampton. Wszystko wydaje się układać znakomicie, do momentu, gdy córka Pani Herbert, Pani Talmann, zasugeruje Panu Neville'owi, że jest jedynym świadkiem zabójstwa Pana Herberta.
Historyczne tło filmu stanowi XV-wieczna Rosja widziana oczyma pielgrzymującego mnicha Rublowa. Jest to czas wewnętrznego rozbicia państwa rosyjskiego i konfliktów pomiędzy Wielkimi Księciami. Jednak nie to stanowi główny temat filmu, którego wymowa jest głęboko filozoficzna. Na przykładzie wielkiego rosyjskiego twórcy ikon – Andrzeja Rublowa, reżyser rozpatruje odwieczny konflikt pomiędzy artystą a władzą…
Słowa kluczowe

Proszę czekać…